Półrocze to idealny moment, jeśli masz w planach przygotowanie kalendarzy firmowych. Im wcześniej dział marketingu zajmie się przygotowaniem projektu i jego realizacją tym większa szansa, że kalendrz będzie dopracowany pod każdym względem i dotrze do odbiorców na czas.

Kalendarz już dawno stał się niezbędnym elementem naszego miejsca pracy i mieszkania. Wielu z nas nosi terminarz przy sobie, co pomaga w codziennej organizacji i planowaniu. I pomimo tego iż wersję elektroniczną kalendarza każdy z nas bez trudu znajdzie w telefonie czy tablecie, jego tradycyjny odpowiednik nie stracił na wartości i w dalszym ciąg jest dla nas istotny i cenny.

Doskonale wiemy również, że kalendarz może posłużyć jako idealny materiał reklamowy. Właśnie dlatego, że jest przedmiotem codziennego użytku może stać się świetnym narzędziem w identyfikacji wizualnej naszej marki. To cudowny przykład na to, jak doskonale idą tu w parze kwestie praktyczne oraz kreowanie wizerunku firmy czy wzmacnianie relacji z klientem:)

Przygotowanie projektu i wydruk kalendarzy wymaga nakładu pracy, a co za tym idzie czasu. W przypadku kalendarzy firmowych nieodłączna jest personalizacja. Pomysłowy layout, a więc szata graficzna, kolorystyczna, elementy dekoracyjne, wklejki reklamowe, tłoczenie logo oraz wszystkie inne dodatki nadające indywidualny charakter kalendarza, wymagają dłuższego terminu realizacji. Warto pamiętać, że czas oczekiwania na wykonanie niestandardowego projektu czy dodatku (np.indywidualnej tasiemki, autorskiej blaszki z logotypem) może wydłużyć się nawet do 2 miesięcy. Termin uzależniony jest również od ilości zamawianych kalendarzy oraz momentu kiedy zlecenie wpływa do realizacji.

Każdego roku ścisły okres kalendarzowy startuje zazwyczaj z końcem września. To naturalna kolej rzeczy biorąc pod uwagę zamiar większości, czyli rozdanie nowych kalendarzy swoim klientom, partnerom biznesowym czy pracownikom pod koniec mijającego roku. Niestety już wtedy, jak co roku dostawcy kalendarzy zmagają się z tymi samymi problemami. Drukarnie pracują w tym czasie pełną parą, mają bardzo duże obłożenie w produkcji, terminy są szczególnie napięte, co niejednokrotnie powoduje opóźnienia w ich realizacji. Tak naprawdę nie mamy wówczas pewności czy nasze zlecenie otrzymamy na czas.. Może się również zdarzyć, że w tym najgorętszym okresie niektóre z firm nie przyjmą już od nas zamówień np. na druk autorskich bloków kalendarzy, właśnie z uwagi na deficyt czasowy. Istnieje też duże prawdopodobieństwo braków w ofercie producentów, a wtedy możliwość indywidualizacji kalendarzy staje się mocno ograniczona. Należy liczyć się z tym, że dotknie nas kłopot z dostępnością wybranych wzorów, oklein, przeszyć lub innych elementów mających wyróżnić nasz kalendarz. Dlatego należy zdawać sobie sprawę i być świadomym tego, że kompletna oferta kalendarzowa obejmująca pełen wachlarz możliwości indywidualizacyjnych jest dostępna zazwyczaj już w maju ! :)) To bardzo dobra wiadomość, biorąc pod uwagę, że jesienią możemy nie mieć już możliwości zamówienia tego co naprawdę się nam podoba, a jedyną opcją pozostanie decydować się na to co pozostało...

Nie możemy nie wspomnieć w tym miescu o pandemii, której skutki odczuwamy dzisiaj wszyscy. Sytuacja z ostatnich dwóch lat spowodowała zatory w dostawach materiałów, części i surowców od zagranicznych kontrahentów. Prawda jest taka, że trudności w sferze dostaw i rosnących kosztów produkcji są widoczne również w branży poligraficznej. Efektem pandemii są niskie stany zapasów w całym łańcuchu dostaw. Papier, okleiny - to komponenty niezbędne w naszej działalności, a problemy z otrzymaniem od kontrahentów zamówionych towarów czy usług powodują problemy z terminową realizacją umów i zleceń. Dodatkowo mocno okrojone alokacje surowca u producentów, przekładają się na ich ofertę, która niejednokrotnie brzmi „BRAK”. Doszliśmy do punktu, gdzie ograniczenie dostępności prowadzi do zubożenia różnorodności. Rynek pod tym względem się spłaszcza. W tej sytuacji klienci drukarń często nie mają wyboru i trzeba ratować się tym, co akurat jest na stanie. Pod koniec roku, kiedy kalendarzy potrzebują wszyscy jest jeszcze większe prawdopodobieństwo, że realizacja potrzeb klient nie będzie możliwa.

Jest jeszcze jeden argument przemawiający za tym, aby jak najwcześniej zainteresować się tematem kalendarzy i w odpowiednim czasie skorzystać z ofert dostępnych na rynku. To atrakcyjne zniżki i rabaty, oferowane przez wielu producentów przy zamówieniach składanych właśnie w okresie wiosenno - wakacyjnym! dzisiaj, kiedy drożeje wszystko w bardzo szybkim tempie

Przygotowując i finalizując zamówienie na kalendarz firmowy w okresie maj - lipiec zyskasz nie tylko czas, unikniesz również niepotrzebnego stresu, a w twoim budżecie zgromadzą się dodatkowe oszczędności.
Zatem nie zwlekaj, to jest ten czas ! :)

Marcin ChrapekTwórca PolaStudio

Polastudio | REKLAMA | PROJEKT | DRUK

/polastudioreklama /polastudio_reklama
NIP: PL628-201-16-72
REGON: 852702975
nr rachunku ING BANK ŚLĄSKI:
95 1050 1025 1000 0092 2128 8344

Trwa wysyłanie


Wysłane, dziękujemy
STUDIO
Witaj, nasza strona wykorzystuje pliki cookies do analityki (google analytics, facebook) na zasadach określonych w polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, prosimy Cię o wyłączenie obsługi cookies w przeglądarce lub opuszczenie strony.